Scones med nuts

Mina supergoda scones består av:
2 dl mjölk
1 dl fil
100 gram smör
7-8 dl mjöl
4 tsk bakpulver
1 tsk salt
1/2 dl cashewnötter
1/2 dl pistagenötter

Blanda alla torra ingredienser, knåda ihop med smöret, i med alla flytande ingredienser. Blanda med nötterna. Grädda i 10 minuter på 250 grader.

Här ser ni, detta är verkligen ingen rocket science. En treåring klarar det här receptet. Vilket var tydligen var över min kapacitet idag.


Tre sätt att misslyckas med scones:
Överdosera bakpulver (enklaste sättet är att byta ut tesked mot matsked)
Råka glömma scones i ugnen
Byta ut mjölken mot gammal mjölk

Tre metoder som är väl beprövade hemma hos mig idag.

sofie

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vart har du hittat dom formarna? Dom verkar vara i precis den size och form jag letar efter :)

2012-05-06 @ 17:03:26
URL: http://camillaannerberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Carlssoninterior.se - Din inredningsbutik på nätet


RSS 2.0