Fula stolar blir finare stolar.

Idag har jag klätt om ett par superfula stolsdynor. Om du vill göra det själv behöver du: ett par superfula stolsdynor.


Och såklart ett finare tyg, en sax och en häftpistol.


Det finns säkert en massa regler och knep för hur man gör det här så snyggt som möjligt, jag gjorde lite på känn bara. Jag justerade tyget så det satt "rakt" i förhållande till stolssitsen, klippte lite på ögonmått, häftade lite, spände tyget, improviserade någon slags vikning i hörnen och häftade lite mera. Det var inte särskilt svårt, och tog heller inte så lång tid. Ett tips kan vara att ha en häftpistol som är BRA, så att den till exempel går igenom tyget. Det hade inte jag.

Före:



Efter:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Carlssoninterior.se - Din inredningsbutik på nätet


RSS 2.0