Kaneljutterbuggare med hjortron

Min C-uppsats är nu skriven, inlämnad och ventilerad. Så nu har jag tid att ägna mig åt annat här i livet, sådant jag inte hunnit med de senaste veckorna. Gå på toa till exempel. Jag firade med att baka!


En av de bästa sakerna med att ha Sofie som granne är att hon en dag kom över med en burk hjortronsylt, som är det godaste jag vet. Den sylten använde jag tidigare i veckan till att göra kaneljutterbuggare med hjortron. Receptet går att hitta här. Jag rev lite choklad över degen när jag kavlat ut den också, för allt blir ju liksom bättre med lite choklad. Men när kakorna var klara såg man inte chokladen längre, så det kändes som om det behövdes lite mer ovanpå också...

Först tyckte jag inte att de var så goda, men när jag sedan åt dem direkt ifrån frysen blev de konstigt nog godare och godare för varje kaka. Och nu är de slut. It's good to be back.



Kommentarer
Postat av: Sofie

Säg kaneljutterbuggare me hjorton tio gånger snabbt ;)

2012-01-12 @ 08:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Carlssoninterior.se - Din inredningsbutik på nätet


RSS 2.0