Semlor

Igår bakade jag semlor. Jag gillar att baka sånt med jäst i, dels för att jag älskar att smula sönder den, men också för att man måste göra RÄTT för att det ska bli bra. Visst, det kanske inte är det svåraste jag vet att baka, men det är få gånger jag känner mig så duktig som när mina vetebullar har jäst PERFEKT mycket.


Jag brukar gröpa ur brödet lite och blanda smulorna med grädde och ibland marsipan istället för madelmassa. Varför? FÖR ATT DET ÄR GODARE! Och för att jag har hört att det ska vara bra med varierad kost.


Note to self: Hjortronsalt är inte gott. Även om man kan tro att det smakar hjortron, så smakar det mest bara salt.



Kommentarer
Postat av: Sofie

Gooooott

2012-02-02 @ 17:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Carlssoninterior.se - Din inredningsbutik på nätet


RSS 2.0