Hemgjord björnbärssylt

Här har vi ätit något som bara vi i Sverige kallar "middag" och det är ju självklart pannkakor med sylt och grädde. Och här serverars ingen konstgjord köpesylt.
Jag följde det här receptet, enda skillnaderna (i och med att jag är okapabel till att följa ett recept) är att jag använde syltsocker med pektin och kokade sylten längre.
Nu står den och svalnar på köksfläkten. Det var Jonathan, efter tjat och skrik, som fick signera burken. Om ni har noterat att det ser lite ut i burken så har vi faktiskt ätit middag (och jag kan ha suttit framför tv:n med sked och ätit också) så receptet ger mer än på bilden. Ett tips: funkar fint på mackan också. Om marmeladen är slut så får man ta vad man har.
sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Carlssoninterior.se - Din inredningsbutik på nätet


RSS 2.0