Second hand

När man är student är det välkänt att billigt är lika med bra. Men sanningen är att det som är billigt ibland faktiskt kan vara jättebra. Igår till exempel hittade jag den här sjukt snygga stolen för 80 spänn. (Nej, jag glömde inte en nolla.)


En annan grej jag alltid köper i second hand-butiker är böcker. Där kan man nämligen fynda gamla, inbundna (och jättefina) böcker att blanda upp alla tråkiga pocketböcker med. Det dessutom kul att ha några klassiker, men ibland köper jag också böcker som jag vet att jag aldrig kommer läsa, exepelvis (den svarta) boken av Balzac: världens kanske tråkigaste författare.


Min bokhylla består därför till 75% av böcker jag gillar, och 25% av böcker som bara är snygga. Men så tycker jag också att jag lyckats få till det ganska fint:


Min bästa affär är Röda korsets Kupan i Uppsala (Boländerna), där pengarna dessutom går till välgörenhet. Win-win alltså.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Carlssoninterior.se - Din inredningsbutik på nätet


RSS 2.0