Plocka svamp i höstsolen

Har hört (från säkra källor) att det här kallas livskvalité.



Sen kommer det jobbiga som ingen berättar att/hur man ska göra med all denna svamp. Men jag och Eve har kommit fram till att det finns två sätt. Hon brukar steka svampen i varm panna utan smör för att få bort all vätska och sedan är det klart att frysa in.
Sen kan man ju göra på mitt vis, om man har en veckas tid över sådär. Var beredd på att ta semester från jobbet annars. Men principen för mitt sätt är enkelt, in i ungen på låg värme och sedan är det bara att vänta tills svamparna ser ut som något som ett marsvin har bajsat ut.


Men när det äntligen är klart så är det ju värt det. Jag och min sambo har kommit fram till att det enda vi ska göra när vi blir pensionärer är att plocka svamp, sälja svart och bli rika.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Carlssoninterior.se - Din inredningsbutik på nätet


RSS 2.0