Ägg+bacon=sant

Ikväll slår vi på stort och gör potatis- och purjolökssoppa med ägg/baconcupcakes. Ett tips är att investera i silikonformar, cred till personen som kom på att silikon och ugn funkar.


Det otroligt avancerade receptet består av lite bacon som man rullar längst kanten på silikonformen, lämna en kant av skivan. Kläck i ett ägg. Salt. Peppar. Vik över baconkanten över ägget. In i ugn på 175 grader i ca 15 min. Enligt min mening så går det inte att bli mätt på bara soppa så därför måste man ta till sånt här. Själv äter jag gärna alla fyra ägg/bacon och minst några rostade mackor till, fast tyvärr måste man ju dela med sig här hemma.




Kommentarer
Postat av: Sanna

Hallå! Du glömde skriva att du fått detta härliga recept av din systeryster ;)

2011-11-30 @ 19:45:49
Postat av: Anonym

dååligt av mig! får kompensera dig med kladdkaka nästa gång vi ses!

2011-11-30 @ 22:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Carlssoninterior.se - Din inredningsbutik på nätet


RSS 2.0