För alla er som inte kan låta bli

Jag kan inte påstå att jag gillar så många olika sorters frukter (mest för att jag är allergisk mot hälften av dem) men mango är ett undantag. Jag har ungefär samma motståndskraft mot mango som Plura har mot droger. Men för att inte verka allt för konstig så måste man ju variera sig i sina svullperioder. Ikväll blir det Halvkaramelliserad mango med kanel, något som är till hälften självkomponerat och tillräckligt enkelt för att man ska kunna göra det i reklampausen under Bonde söker fru.



Ingredienserna ser ni i bakgrunden.
1. Skala mango och skär i bitar
2. I med 6 msk socker i varm stekpanna
3. Släng i hälften av bitarna
4. På med kanel i LAGOM dos och pressad citron
5. I med röran i en skål och blanda med resten av mangobitarna

Själv äter jag polkaglass till, men för normala personer som inte äter polkaglass till allt så kanske vaniljglass är att föredra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Carlssoninterior.se - Din inredningsbutik på nätet


RSS 2.0