Finns det en kvinnlig motsvarighet till ungkarl?

Till skillnad från Sofie som lagar puré var och varannan dag, lagar jag sällan mat. Jag gillar att baka, för då blir det jag gör gott. Jag är inte så bra på mat, och är därför helt ointresserad. Mina middagar brukar därför oftast se ut såhär:


Det enda du behöver för den här måltiden är:

1 påse djupfryst kyckling röd curry
1 burk majs
Mjölk
Vindruvor
Kaffe

Först häller man upp lagom stor mängd av den färdiga kycklingrätten i en tallrik, och värmer i micron enligt instruktionerna på påsen. När maten är varm brukar jag hälla på en burk majs, för jag gillar majs. Om man inte gillar det lika mycket kan man ta lite mindre, eller utesluta helt och hållet. Det är inte så viktigt för receptet. Sedan är det bara att förflytta sig till TV:n, där det just nu spelas mycket Skyrim, och hugga in. Mjölken brukar jag dricka direkt ur paketet för att spara på disk. Till efterrätt äter jag vindruvor. Kaffet serveras helst i Beatles-mugg.

Om jag vill unna mig något extra brukar jag göra makaroner och falukorv, min favoriträtt. Om jag vill lyxa till det ännu mer gör jag pannkakor. Det är ju liksom efterrätt som är som mat. Och det här är nog det sista jag någonsin kommer skriva om mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Carlssoninterior.se - Din inredningsbutik på nätet


RSS 2.0