Operation Hålla Reda


Alla har ju massor av småskit hemma som väldigt lätt har en förmåga att sprida sig över HELA lägenheten. Men för att råda bot mot dessa småprylar så har jag sytt små necessärer som är både prydligare och lättare att gömma någonstans i lägenheten.

Att göra en sådan här är inte någon rocketscience. Först sydde jag innertyget (vanligt vitt bomullstyg) som en ficka och sydde igen sidorna men inte ända ner. Där vek jag in hörnen så för att få ett klassiskt trekantshörn. Sen gjorde jag samma sak med yttertyget och sydde dubbla kanter på sidan för att den ska kunna stå stabilt. Sen är det bara att försöka få dit dragkedjan lite snyggt. Om man vill ha en enklare version så är det bara att lägga inop inner- och yttertyget och sy på samma sätt.


Alla som bor med någon, vet vad jag pratar om (för oftast tycker man ju att det är BARA den andres skit som ligger framme).

sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Carlssoninterior.se - Din inredningsbutik på nätet


RSS 2.0