Hjorton i stora lass

Jag kanske också borde dela med mig av mitt hjortonsyltbak och det otroligt avancerade receptet som hör till. Min sambo råkade komma över 4 liter hjorton (inte alls svartplockat) för inte så länge sen så då var det ju bara att ställa sig och göra sylt!
Vi blandade bären som var färska med 1 liter syltsocker, som fick stå och dra kallt i en timme. Sen tillsatte vi mer socker, det är bara att höfta lite efter hur sött man vill ha det och sen är det bara att koka i 10 minuter. Efter det har vi haft det stora i-landsproblemet att vi inte hinner äta upp all sylt innan den blir dålig.


Nu har vi lyckats äta halva burken och då har vi två brukar till. Jävla hjortonsylt. I och med att det här är Eves främsta drog så får jag nog skänka lite till henne.



Kommentarer
Postat av: Eve

Ja, ge mig! Er hjortronsylt var också jättegod! :D

2011-10-27 @ 12:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Carlssoninterior.se - Din inredningsbutik på nätet


RSS 2.0