Julklapp till syster



Jag har använt Eskimogarn som var extra mjukt med stickor storlek 15. Hade det funnits rundstickor i så stor storlek så hade jag använt det men nu så stickade jag ett rektangulärt stycke och sydde ihop med samma garn. Sedan trädde jag igenom ett sidenband mellan var fjärde maska, utan att fästa det, så man kan dra ihop halsduken om man vill.

Fördelen med att göra julklapp till syster: Uppskattat.
Nackdelen med att göra julklapp till syster: När man inser att man själv vill ha den och man måste göra en till.

Kunde inte sluta sticka så det råkade bli ett par handledsvärmare till mamma också. Trädde sidenbandet mellan var tredje maska på denna istället. Nu har garnet tagit slut så nu har abstinensen kickat in. Dags att skicka Eve på pepparkakshusrehab och mig på stickrehab.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Carlssoninterior.se - Din inredningsbutik på nätet


RSS 2.0